Co myślicie o pomyśle wdrożenia wsparcia superwizyjnego dla nauczycieli, pedagogów, wychowawców szkolnych? Specjaliści w edukacji także pracują z ludźmi, także mają dylematy. Muszą także pogodzić normy etyczne z metodyką, prawem i praktyką tworzenia warsztatu pracy. Uważam, że warto jest rozpocząć dyskusję na temat możliwości wdrażania superwizji w obszarze edukacji. Na zaproszenie pani dr Zuzanny Sury, adiunktki w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Jagiellońskiego miałem przyjemność współprowadzić szkolenie pod tytułem „Podstawy superwizji w edukacji”. Dwudniowe szkolenie realizowane było na zamówienie Podkarpackiego Zespołu Placówek Wojewódzkich w Rzeszowie a uczestniczyli w nim konsultanci Podkarpackiego Centrum Edukacji przy PZPW w Rzeszowie. W ramach szkolenia dzieliliśmy się naszymi doświadczeniami superwizyjnymi i budowaliśmy wspólnie wstępną mapę obszarów wsparcia superwizyjnego w edukacji. Nie zabrakło także samych sesji treningowych – indywidualnych i grupowych.