Zachęcam Państwa do organizacji szkoleń z obszaru pomocy i integracji społecznej.
Oto oferta szkoleń:
- Superwizja pracy socjalnej / kształcenie umiejętności superwizyjnych. Szkolenia pod nazwą: „Spotkania z superwizją pracy socjalnej” dla kadry kierowniczej i pracowników merytorycznych OPS, zachęcające do wdrażania superwizji w jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej.
- Metodyka pracy socjalnej / w tym między innymi: analiza sytuacji klienta, diagnoza, określanie obszarów problemowych, cele pracy socjalnej, długofalowy plan pracy socjalnej, budowanie przymierza pomocowego, budowanie relacji z klientem, planowanie działań, towarzyszenie, ewaluacja działań w pracy socjalnej.
- Aktywizacja zawodowa i readaptacja zawodowa osób długotrwale pozostających bez zatrudnienia (także byłych więźniów i osób warunkowo skazanych). Elementy Job Coachingu w pracy z klientem.
- Szkolenia dotyczące negocjowania porozumienia z klientem pomocy społecznej (negocjowanie postanowień kontraktu socjalnego części A i B).
- Opracowywanie Indywidualnego Planu Działań (IPD), Określenie Potencjału Zawodowego (OPZ), przygotowanie Indywidualnej Ścieżki Reintegracji Zawodowej na potrzeby projektów unijnych.
- Prowadzenie warsztatów w ramach Treningów Umiejętności Społecznych (TUS) Klubów Integracji społecznej (KIS).
- Usługa trenera pracy / trenera zatrudnienia wspieranego.
- Wspomaganie rozwoju zawodowego pracowników pomocy społecznej, kuratorów, doradców, pośredników pracy i pedagogów w pracy z klientem pozostającym bez pracy. Doskonalenie warsztatu pracy z osobami poszukującymi zatrudnienia.
- Metody motywacji klientów długotrwale korzystających ze świadczeń pomocy społecznej. Praca z klientem niedobrowolnym.
- Skuteczne wzorce pracy z klientem pomocy społecznej według Virginii Satir.
- Wykorzystanie umiejętności coachingowych w pracy socjalnej.
- Mediacje i negocjacje w pracy socjalnej.
- Standardy pracy socjalnej i reorganizacja w pomocy społecznej.
- Realizacja projektów socjalnych w jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej.
- Dialog Motywujący i Podejście Skoncentrowane na Rozwiązaniach w pracy socjalnej.
- Umiejętności interpersonalne (szkolenia miękkie dla pracowników socjalnych i klientów pomocy społecznej).
Programy szkoleń, warsztatów i konsultacji oraz harmonogramy zajęć dostosowuję do indywidualnych potrzeb odbiorców i przesyłam na życzenie zainteresowanym.